2013. február 28., csütörtök

Aszalt szilvás pralinék

Annyira finom lett a fríz torták praliné dekorja, hogy gondolva egyet előbányásztam :-) a szilikonos pralinéformákat, és készítettem még pár aszalt szilvás bonbont is.
Egy töltelékkel 2 variáció született, egy csak étcsokoládés és egy rétegelt cornflakes-fehércsokis.
Nem vagyok nagy praliné profi, ezért még gyakorolnom kell, hogy ne csak finomak legyenek, de a felszínük igazán szép legyen...:-)



Töltelék:

5 db aszalt szilva
1o dkg marcipán
2 evőkanál tejszín

Étcsokis variációhoz még:
15 dkg csoki

Fehércsokishoz: 
8 dkg fehércsoki
2 evőkanál összetört cornflakes
1o dkg étcsoki

  • A töltelékhez  az aszalt szilvát, a marcipánt  összegyúrtam.
  • 2 evőkanál tejszínt hozzáadtam.
  • A mennyiségből 30 pici golyócskát formáztam.
Eléggé ragad a massza, ezert érdemes a kezünket néha kókuszzsírral bekenni.

  • Az étcsokishoz gőz fölött felolvasztottam a csokit.
  • A szilikonos formát tele öntöttem.
  • Picit vártam, majd az egész csokit visszaöntöttem.
Hogy ennek mi értelme volt ? :-))) Az hogy a csoki mindenütt  érje a formát és vékony réteggel bevonja, így tölthető lesz a praliné.

5 percre a hűtőbe raktam, amikor megszilárdult egy- egy szilvás golyócskát tettem mindegyik kockába. Picit szétnyomkodtam. Majd lezártam még olvasztott csokival, a felesleget egy szilikonos lapáttal lehúzgáltam, picit megütögettem, hogy szép egyenletes legyen és visszatettem hűteni.
  • A fehér csokis szívekhez összetörtem a cornflakest, felolvasztottam külön-külön gőz fölött a fehér és étcsokit.
  • A fehér csokit vékony rétegben a forma aljába öntöttem.
  • Rászórtam az összetört cornflakest, és 5 percig hűtőbe tettem.
  • Amikor megszilárdult megtöltöttem a marcipänos töltelékkel, majd lezártam a formákat egy réteg étcsokival.

Mindkét variációt 3 órára még a hűtőbe tettem.

TIPP: aki szereti az alkoholos bon-bonokat tehet egy kanál szilvapálinkát is a marcipános masszához :-)))



Nincsenek megjegyzések: